Finance (IKT Informator), 26. januar 2012

Boris Šolar, generalni direktor kranjskega podjetja Četrta pot

Četrta pot iz Kranja velja za eno najbolj razvojno usmerjenih domačih podjetij, o čemer priča dejstvo, da se več kot polovica zaposlenih posveča razvoju novih rešitev. Boris Šolar, generalni direktor Četrte poti, priznava, da je treba tudi razvoj razumeti in ga usmerjati na področja, ki jih gospodarstvo potrebuje.

Po čem ste si v podjetju Četrta pot zapomnili leto 2011?

Po uspehu na številnih segmentih. Poslovne načrte smo namreč presegli na praktično vseh področjih. Ponosen sem na organsko rast podjetja, lani smo zaposlili 13 novih ljudi, saj se zavedamo, da so kakovostni kadri ključ do poslovnega uspeha. Okrepili in reorganizirali smo prodajo in nadgradili razvojni oddelek. Pomemben mejnik v poslovanju je tudi pridobitev certifikata ISO 27001, ki našim strankam in partnerjem daje vedeti, da imajo opravka z resnim podjetjem, kjer so podatki na varnem in pod nadzorom. V letu 2011 smo veliko delali predvsem pri razvoju naših rešitev in konsolidaciji produktov. Ta razvojni cikel bomo končali do letošnjega poletja, ko bomo trgu ponudili izjemno širok in zmogljiv produkt KADRIS 4 za celovito delo in obvladovanje poslovnih procesov v podjetju.

Ste torej zadovoljni s poslovnimi rezultati? Kakšno poslovno leto si obetate letos?

Vsekakor. Lani nam je uspelo pridobiti več kot deset pomembnih, velikih projektov. S tržnega vidika je za nami zelo uspešno leto, saj smo prej imeli le en ali dva velika projekta na leto. Očitno se naša usmeritev v izdelke, ki so vse bolj kakovostni in funkcionalni, že obrestuje. To nam daje nov zagon, želimo izkoristiti kadrovski potencial in intelektualno moč, ki ju premoremo. Prihodnost nas ne skrbi, saj nam gre implementacija naročil dobro od rok. Načrtujemo, da bomo letos pridobili še več pomembnih projektov, zato pripravljamo dodatne kadrovske okrepitve, že danes pa se več kot polovica izmed 85 zaposlenih posveča razvoju rešitev. Tržni delež se nam povečuje, stranke si želijo naših rešitev. Imamo zalet. Zato v prihodnosti upravičeno lahko pričakujemo rast prihodkov.

Ste že sprejeli načrt poslovanja za letos? S katerimi novostmi boste razveselili svoje stranke?

Lani smo začeli prenovo lastne strojne opreme, za letos sta ostala še avtobusni terminal in terminal za delovni čas. Zelo dejavni bomo tudi na področju programske opreme. Načrtujemo, da bo prenovljeni in nadgrajeni sistem KADRIS 4 pokril vse vidike poslovanja podjetja in bo še enostavnejši za integracijo v poslovna okolja. Naši izdelki postajajo vedno bolj obširni. Razvijamo jih glede na lastne potrebe ter želje in potrebe strank. Zelo pomembno je, da stvari delujejo v praksi. Tako lahko strankam za zgled, kako s tehnologijo doseči boljše poslovanje, postavimo kar lastno podjetje. Tudi pri strankah želimo zato doseči čim bolj kakovostne implementacije, ki jim bodo uredile in pohitrile poslovanje.

V zadnjih letih ste bili zelo dejavni na področju bližnjih komunikacij in brezkontaktnih terminalov. Načrtujete vstop v nove tržne segmente?

Že 22 let vse naše rešitve gradimo na brezkontaktnih tehnologijah. Kakovosten razvoj nas je pripeljal do sodelovanja
z največjimi svetovnimi ponudniki. Na sejmu Cartes v Parizu smo predstavili svoje široko znanje in ga podkrepili s praktičnimi rešitvami, kot so različne oblike mobilnega plačevanja. Pri teh tehnologijah bomo še okrepili razvoj in razvijali nove rešitve. Prav rešitve, razvite po meri in željah naročnika, so velik potencial. Gre za izrazito izvozno naravnano dejavnost. Imamo to srečo, da nas je Philipsovo podjetje NXP Semiconductors pred tremi leti izbralo za razvoj in proizvodnjo referenčnih čitalnikov, kar pomeni, da se naši proizvodi pojavljajo po vsem svetu.

S svojimi rešitvami ste doma dobro prepoznavni. Kaj pa širši preboj na tuje trge?

Da, načrtujemo preboj na tuje, vendar le z delom naših rešitev. Rešitve za vodenje in upravljanje podjetja so namreč za implementacijo v tujini precej zahtevne, saj mora ponudnik »dihati« z uporabniki. Razvoj, izdelava in prodaja nekaj sto ali tisoč čitalnikov za posamezen projekt pa so seveda bistveno laže izvedljivi. Naša konkurenčna prednost je v tem, da smo med vodilnimi v svetu na področju brezstičnih čitalnikov. Naš razvoj je že danes usmerjen v prihodnost, delamo stvari, ki jih še ni na trgu, nove stvari. Novi trgi in poslovne priložnosti se nam tako lahko odprejo že jutri.

Kateri tuji trgi pa so za vas najbolj privlačni?

Želimo si vstopiti na velike urejene trge. Danes imamo aktivne stike z okoli 50 državami po svetu. V našem primeru gre za veliko nove tehnologije, za katero bi bilo iluzorno pričakovati takojšen odziv tujine. A ko se bodo začele stvari premikati k redni ali množični uporabi, bomo zraven.

Zdi se, da gospodarstva po svetu, slovensko seveda ni izjema, doživljajo nove krče. Kako lahko upad gospodarske dejavnosti vpliva na vaše poslovanje?

Razmere na trgu vsekakor niso rožnate. Posamezna gospodarstva po Evropi in svetu pestijo podobne težave – z državo, valuto, stečaji ... Na nič od tega ne moremo vplivati, se pa zavedamo nevarnosti oslabitve gospodarstev. Obstaja več scenarijev vpliva okolja na delovanje našega podjetja. Če bo gospodarstvo okrevalo, verjamemo, da nas čaka velika rast, saj imamo visokokakovostne izdelke, ki podjetjem pomagajo do še boljšega poslovanja. Naložbe v takšne rešitve pa so vedno priljubljene. A tudi črni scenarij, torej da se gospodarska dejavnost praktično ustavi, za nas pomeni le zmanjšanje hitrosti razvoja rešitev. Smo optimisti, še vedno zaposlujemo, in tudi če bo na trgu na voljo manj dela, sem prepričan, da ga bo za dobre še vedno dovolj. Ne bomo se kar ustavili. Bomo pa tudi mi morali narediti nekaj novih lukenj na pasu.

Lani ste se strateško povezali z družbo IBM. Kaj si obetate od tega sodelovanja?

Strateško povezovanje z družbo IBM je priložnost za pridobivanje strank in projektov za obe podjetji. Z našega vidika je to predvsem priložnost za pridobivanje novih kupcev, s katerimi doslej nismo sodelovali, saj na več področjih velja, da so stranke močno vezane na posamezne ponudnike. V sodelovanju z družbo IBM lahko pridemo tudi do teh strank, saj gre za skupne implementacije informacijskih rešitev. Razvoj sodelovanja z IBM bomo v prihodnje še krepili skozi partnersko certificiranje, prenašanje znanja, možna je tudi migracija naše programske opreme na platforme družbe IBM. Skratka, gre za naložbo v prihodnost. No, ja, za IBM najbrž to sodelovanje ne bo kak velik posel, za nas pa je lahko koristna izkušnja.

Omenili ste že pridobitev certifikata o vodenju sistema varovanja informacij po standardu ISO 27001. Katere so njegove največje prednosti?

Za pridobitev certifikata ISO 27001 smo se odločili predvsem zaradi mirnega spanca. Zaradi narave dela imajo naši zaposleni dostop do številnih strank in njihovih podatkov, zato morajo biti zadeve na tem področju urejene in pod nadzorom. Izdelali smo temeljito oceno tveganja za posamezne procese, zagotavljamo popolno sledljivost dostopa do podatkov in skrbimo za nadzor. Ob incidentu lahko hitro in ustrezno ukrepamo. ISO 27001 zagotavlja spoštovanje predpisov, strank in podatkov, pri čemer na zelo sistematičen način dosega varnost dela s podatki in zahteva odgovornost zaposlenih. Omenjeni certifikat je hkrati velika konkurenčna prednost tudi z vidika razpisnih pogojev pri zahtevnejših projektih. Danes je zaupanje strank eden temeljnih kamnov poslovanja, Četrta pot pa ima zaščito podatkov in informacij vrhunsko urejeno.

Lani ste ustanovili novo razvojno-raziskovalno skupino strokovnjakov. Kaj je njena naloga?

Četrta pot je lani doživela znatno organizacijsko prenovo. Podjetje že sicer deluje kot velik inštitut, ki pa se mora financirati sam in plačati lasten razvoj. To nam očitno dobro uspeva, saj skozi leta rastemo. A želimo narediti še korak naprej. Prav to je naloga nove razvojno-raziskovalne skupine, v kateri so poleg »klasičnih razvojnikov« zaposleni tudi doktorji znanosti in podobni strokovnjaki. Kupujemo namreč znanja z drugih vidikov poslovanja, saj bomo z njimi lahko izdelali še boljše rešitve in jih prodajali tako doma kot v tujini.

Tudi stroka vam priznava dobro delo s kadri, že drugo leto zapored ste se uvrstili v finale tekmovanja Zlata nit, ki prepoznava najboljše delodajalce. Kako skrbite za razvoj kadrov?

V okviru doseganja certifikata ISO 27001 smo temeljito prevetrili lastno organizacijo in delovne procese. Delo je sistemsko odlično urejeno, poleg tega pa se trudimo, da zaposlenim ponudimo kar se da prijetno in prijazno delovno okolje. Cilj je, da ljudje radi hodijo v službo in uresničujejo cilje v skupinskem delu, temu primerni so nato tudi rezultati poslovanja podjetja. Seveda si za dobro delo vsakdo zasluži nagrado v obliki dobrega plačila. Načrtno delo s kadri prinaša odlične rezultate, kandidate za delo v podjetju skrbno preverimo in preizkusimo. Delamo tudi z mladimi in z akademskimi krogi, pri tem bi še posebej omenil dobro sodelovanje z ljubljansko fakulteto za elektrotehniko, računalništvo in informatiko.

Želim ponudbo ali predstavitev

Stopite v stik z nami in odkrijte, kako naše rešitve učinkovito digitalizirajo poslovne procese, povezane z zaposlenimi in delovnimi mesti.

Dodatne informacije

Prodajni svetovalci smo vam na voljo vsak delovni dan na: